Băile Herculane (Biserica Catolică) – Vf. Ciorici – Vf. Elisabeta – Poiana cu Peri – Vf. Ciorici – Peştera cu Aburi – Peştera lui Adam – Peştera Hoţilor – Peştera de la Despicătură

Biserica Catolică reprezintă intrarea în traseu, situată în Piaţa Hercules (aici se află şi statuia lui Hercules). După ce urcăm pe treptele care trec pe lângă casa parohială, ne angajăm pe străduţa din dreapta, trecem pe lângă câteva case, după care pătrundem într-o pădure de fag. Traseu lurmează linia unor serpentine largi şi multe la număr până ajungem la Foişorul roşu, situat peVârful Ciorici.

De la Vârful Ciorici urmărim marcajul triunghi albastru, pe serpentine scurte,

spre Vârful Elisabeta. Ajunşi pe vârf avem parte de o panoramă spectaculoasă asupra văii Cernei. În continuare, poteca se îngustează, merge îndeosebi pe muchie, şi după aproape 1000 de m de urcuş se ajunge la Izvorul Elisabeta. Traseul continuă pe o pantă mai domoală până în Vârful cu Peri. În acest punct apar marcajele punct roşu (care vine de pe Platoul Coronini) şi marcajul de creastă, bandă roşie. Din Poiana cu Peri, în vederea vizitării Grotei cu Aburi, se face cale întoarsă până la Foişorul roşu, de unde, după cca.20 de minute de coborâre, se poate ajunge de pe un traseu lateral la Grota cu Aburi. Peştera este foarte renumită deoarece, printr-o crăpătură mică în stâncă ies aburi fierbinţi cu miros de sulf.

În continuare traseul este recomandat celor cu experienţă şi în deosebi speologilor deoarece, obiectivul urmăreşte Peşteralui Adam. Cu scopul de ajunge la aven, se părăseşte poteca Grotei cu Aburi, şi printre două cleanţuri pe o pantă foarte înclinată şi plină de grohotiş se coboară la acesta. Peştera este foarte valoroasă, înzestrată cu faună ocrotită şi formaţiuni calcaroase deosebite.

De la Avenul lui Adam se escaladează un vărf de cleanţ, după care se continuă coborârea spre râul Cerna ţinând aceeaşi direcţie de mers ca şi de la Grota cu Aburi până la aven. După aproximativ o oră de coborâre dificilă şi fără marcaj se poate ajunge la scările care duc în Peştera Hoţilor.

După ce coborâm de la Peştera Hoţilor pe scările de beton intersectăm poteca triunghi albastru ce urcă spre Vârful Ciorici. De aici se coteşte la stânga , şi după alte câteva scări de beton ajungem un pic mai în amonte de Hotel Roman. Pentru vizitarea Peşterii de la Despicătură ne angajăm pe strada care coboară spre hotel şi nu departe de acesta zărim o crăpătură verticală în stâncă, intrarea în peşteră.

Întrarea este lângă fântâna în care sunt captate Izvoarele Hercules II şi Hygieia.